23/4/11

Το τμήμα Νεράϊδα – Μαυρομμάτα της επαρχιακής οδού Καρδίτσας – Αγρινίου

● Να  τελειώσουν  οι  μελέτες
● Να  γίνει  επειγόντως  η  Γέφυρα 
● Απαιτούμε  πρόσβαση

Επιτακτικό  και  καθολικό  αίτημα  όλων  των  χωριών  της  βόρειας  Ευρυτανίας  και  της  νότιας  Καρδίτσας  είναι  να  υπάρξει  επιτέλους  πρόσβαση, βατότητα, να  μπορεί  να  κινηθεί  Ι. Χ. αυτοκίνητο  όλες  τις  μέρες  του  χρόνου, στο  τμήμα  Νεράϊδα – Μαυρομμάτα  της  Επαρχιακής  Οδού  Καρδίτσας – Αγρινίου  δηλ. του  Παραμεγδόβιου. Αυτό  θα  επιτευχθεί  με  την  εδώ  και  τώρα  κατασκευή  της  Γέφυρας  Μέγδοβα. Όλοι  ζητάμε  πρόσβαση! Να  αρθεί  ο  αποκλεισμός! 

   Επειδή  όλο  το  χειμώνα  δεν  είχαμε  καμιά  είδηση  για  αυτό  το  δρόμο, είναι  μια  ευκαιρία  να  κάνουμε  μια  χρονολογική  αναδρομή  των  εξελίξεων  που  είχαμε  τα  τελευταία  χρόνια  σχετικά  μ’ αυτόν.
   Στα  130  χρόνια  απ’  την  εποχή  του  Τρικούπη  μέχρι  σήμερα  ο  Παραμεγδόβιος  πέρασε  από  «σαράντα  κύματα», φάσεις. Μια  απ’ τις  πολλές  αυτές  φάσεις  του  είναι  αυτή  που  άρχισε  τον  Ιούνιο  του  2007, την  οποία  διανύουμε  και  ελπίζουμε  να  είναι  αυτή  κατά  την  οποία  θα  υλοποιηθεί  επιτέλους  το  έργο. 
   Ημερομηνία  σταθμός  λοιπόν  είναι  η  8.6.2007, όταν  έγινε  η  συνάντηση  στο  Μέγδοβα  των  φορέων  Καρδίτσας  και  Ευρυτανίας  και  πάνω  στις  σημαντικότατες  αποφάσεις  που  πάρθηκαν  εκεί  ακολούθησαν  όλες  οι  εξελίξεις  των  επόμενων  χρόνων  μέχρι  σήμερα.
● Την  Κυριακή  8.6.2007  συναντήθηκαν  στο  Μέγδοβα, στη  θέση «Ζάχενας», όπου  θα  γίνει  η  Γέφυρα  Μέγδοβα, οι  2  Νομάρχες (Καρδίτσας & Ευρυτανίας), όλοι  οι  αρμόδιοι  μηχανικοί  των  2  Περιφερειών (Θεσσαλίας & Στερεάς), μηχανικοί  των  Μελετητικών  Γραφείων (ιδιωτικών), 5  Δήμαρχοι (Ιτάμου, Βίνιανης, Φραγκίστας, Καλλιφωνίου  και  Φουρνάς), Πρόεδροι  όλων  των  χωριών  και  Συλλόγων  της  περιοχής  και  πλήθος  κόσμου. Η  σημαντικότατη  απόφαση  που  πάρθηκε  τότε  εκεί  ήταν  ο  δρόμος (το  τμήμα  Νεράϊδα – Μαυρομμάτα) να  γίνει  στην  υπάρχουσα  χάραξη  ως  επαρχιακή  οδός  και  πάνω  σ’  αυτή  τη  βάση  να  αρχίσουν  νέες  μελέτες  εξ’  αρχής, οι  οποίες  να  τελειώσουν  τον  Δεκέμβριο  του  2007  ώστε  το  έργο  να  ενταχθεί  στο  4ον  Κ.Π.Σ. Μέχρι  το  Μέγδοβα (8 χλμ) μαζί  και  η  Γέφυρα  θα  γίνουν  με  πιστώσεις  της  Περιφέρειας  Θεσσαλίας  ενώ  απ’  τον  Μέγδοβα  μέχρι  τη  Μαυρομμάτα (10 χλμ), θα  γίνουν  με  πιστώσεις  της  Περιφέρειας  Στερεάς. Σ’  αυτό  δεσμεύτηκαν  και  συμφώνησαν  όλοι  ομόφωνα. Οι  μελέτες  θα  είναι  για  επαρχιακό  δρόμο, όπως  ακριβώς  είναι  ο  δρόμος  Καρδίτσα – Νεράϊδα  και  Φραγκίστα – Μαυρομμάτα.
● Στις  30.11.2007  μηχανικοί  μελετητές  ήρθαν  για  μετρήσεις  για  τη  σύνταξη  της  οριστικής  Προμελέτης.
● Στις  7.5.2008  ήρθαν  πάλι  μηχανικοί  μελετητές  μετρώντας  για  τη  σύνταξη  των  Γεωλογικών & Περιβαλλοντικών  Μελετών.
● Στις  14.8.2008  σε  σχετικό  σχόλιο  Καρδιτσιώτικης  εφημερίδας  η  Νομαρχία  απάντησε  πως  το  έργο  είναι  αρμοδιότητας  Περιφέρειας  ωστόσο  η  Νομαρχία  παρακολουθεί  την   εξέλιξή  του. Το  έργο  βρίσκεται  στο  στάδιο  της  μελέτης  Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων  όμως  παρατηρείται  ένας  αργός  ρυθμός  στις  προβλεπόμενες  διαδικασίες.
● Στις  8.10.2008  οι  μηχανικοί  ήρθαν  πάλι  για  μετρήσεις.
● Στις  5.11.2008  οι  Δήμαρχοι  Ιτάμου, Βίνιανης, Φραγκίστας  και  Φουρνάς  έστειλαν  κοινό  Υπόμνημα (αρ. πρωτ.  4156 / 5 .11.2008), προς  τις  2  Περιφέρειες, τις  2  Νομαρχίες, τις  ΤΥΔΚ  των  2  νομών  και  τα  Μελετητικά  Γραφεία, καλώντας  τους  παραπάνω  να  παρέμβουν  ώστε  να  παραδοθούν  οι  μελέτες  το  συντομότερο  δυνατόν  για  να  ενταχθεί  το  έργο  στο  ΕΣΠΑ. Στο  Υπόμνημα  αυτό  απάντηση  δεν  ήρθε.
● Στις  21.1.2009  οι  Σύλλογοι  Νεράϊδας  και  Μαυρομμάτας  στέλνουν  νέο  Υπόμνημα  προς  το  ΥΠΕΧΩΔΕ, 2  Περιφέρειες, 2  Νομαρχίες  και  Μελετητικά  Γραφεία, να  τελειώσουν  οι  μελέτες, οι  οποίες  έπρεπε  να  είχαν  τελειώσει  απ’  το  Δεκέμβριο  του  2007! Ούτε  σ’  αυτό  το  Υπόμνημα  ήρθε  καμιά  απάντηση.
● Στις  15.3.2009  ο  τότε  Υφυπουργός  Οικονομίας  & Οικονομικών  κ. Αθ. Μπούρας  εγκρίνει  πίστωση  500.000 €, για  να  τελειώσουν  οι  Μελέτες  του  τμήματος.
● Στις  19.3.2009  είχαμε  δημοσίευμα  του  Ηλία  Προβόπουλου  στην  Ελευθεροτυπία  με  τίτλο «Γέφυρα  δεμένη  στον  πλάτανο!». Την  επόμενη  μέρα  20.3.09  ζωντανή  σύνδεση  της  εκπομπής  της  ΝΕΤ  «Συμβαίνει  τώρα» με  το  χωριό  μας  όπου  ο  Πρόεδρος  επιβεβαίωνε  το  προαναφερόμενο  δημοσίευμα.   
● Στις  8.9.2009  ο  τότε  Νομάρχης  Καρδίτσας  κ. Φ. Αλεξάκος  σε  σχετική  ερώτηση  ανακοινώνει  πως  υπάρχει  δέσμευση  του  τότε  Περιφερειάρχη  Θεσσαλίας  κ. Φ. Γκούπα, πως  θα  εντάξει  τη  Γέφυρα  Μέγδοβα  στο  ΕΣΠΑ.
● Στις  16.9.2009  δημοσιεύεται  στις  Καρδιτσιώτικες  εφημερίδες  άρθρο  του  τότε  Δημάρχου  Ιτάμου  κ. Β. Τσαντήλα  για  να  τελειώσουν  οι  μελέτες  με  τίτλο: «Μεγάλη  καθυστέρηση  των  Μελετών  της  Επαρχιακής  Οδού  Καρδίτσας – Αγρινίου».
● Στις  20.1.2010  ανέβηκαν  πάλι  μηχανικοί  για  μετρήσεις  για  να  κλείσουν  όπως  είπαν  την  Προμελέτη. 
● Στις  3.3.2010  η  Νομαρχία  Ευρυτανίας, ο  τότε  Νομάρχης  κ. Κοντογιώργος, στη  λίστα  των  έργων  της  Ευρυτανίας  που  πρότεινε  για  το  ΕΣΠΑ, μεταξύ  των  άλλων  έβαλε  και  το  τμήμα  Μαυρομμάτα – Νεράϊδα με  προϋπολογισμό 12.000.000 €. 
● Στις  13.3.2010  οι  Βουλευτές  κ.κ. Παφίλης, Σκυλλάκος & Μωραΐτης, κάνουν  ερώτηση  στη  Βουλή  για  επείγουσα  κατασκευή  της  Γέφυρας  Μέγδοβα.
● Στις  27.3.2010  η  τότε  Περιφερειάρχης  (και  νυν  Υπερπεριφερειάρχης) κ. Καλλιόπη  Γερακούδη  επισκέπτεται  τον  οδικό  άξονα  Λίμνης  Πλαστήρα – Καρπενησίου  και  ενημερώνεται  επί  τόπου  για  το  τμήμα  Νεράϊδα – Μαυρομμάτα  του  Παραμεγδόβιου. 
● Στις  27.5.2010  μας κοινοποιείται  έγγραφο (με  αρ. πρωτ. 2678 / 73465 / 27.5.2010), με  το  οποίο  οι  2  Περιφέρειες  εγκρίνουν  την  Προμελέτη  Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων  του  έργου.
● Στις  28.5.2010  σε  άρθρο  που  έστειλε  στην  εφημερίδα  μας  ο  τότε  Νομάρχης  Καρδίτσας  κ. Αλεξάκος, μας  ενημερώνει  πως  σε  πρόσφατη  συνάντησή  του  με  τον  Υφυπουργό  Υποδομών  κ. Μαγκριώτη  διαφάνηκε  η  θετική  στάση  του  για  την  ένταξη  του  συνόλου  του  έργου  στα  τομεακά  προγράμματα  του  ΕΣΠΑ. Επίσης  λέει  πως  συνεργάζεται  με  τις  2  Περιφέρειες  ώστε  με  κοινή  προσπάθεια  να  βρεθούν  οι  απαραίτητοι  πόροι  για  την  ολοκλήρωση  των  Μελετών  για  να  καταστεί  «ώριμο» το  έργο  για  ένταξη  στο  ΕΣΠΑ.
● Στις  20.6.2010  έχουμε  την  σημαντικότατη  Ημερίδα  στη  Νεράϊδα. Μεταξύ  των  εισηγητών  η  αρμόδια  Μηχανικός  της  Περιφέρειας  Θεσσαλίας  κ. Β. Πετσιά (αφήνοντάς  μας  εμβρόντητους) είπε  στην  εισήγησή  της  πως  για  να  τελειώσουν  οι  Μελέτες  θέλουν  κι  άλλα  χρήματα. Εάν  αυτά  δοθούν  οι  Μελέτες  θα  είναι  έτοιμες  το  Δεκέμβριο  του  2011! Ο  Νομάρχης  κ. Αλεξάκος  είπε  πως  για  να  μπορέσει  να  ενταχθεί  το  έργο  στο  ΕΣΠΑ  πρέπει  μέχρι  το  Πάσχα  του  2011  να  έχουν  τελειώσει. Έτσι  συμφωνήθηκε  εκεί  και  ζητήθηκε  να  είναι  τουλάχιστον  έτοιμες  μέχρι  το  Πάσχα  του  2011  οι  μελέτες  της  Γέφυρας  Μέγδοβα  ώστε  να  μπορέσει  αυτή  να  χρηματοδοτηθεί  ξεχωριστά.
    Στην  Ημερίδα  η  κ. Πετσιά  είπε  επίσης  πως  οι  μελέτες  γίνονται  για  δρόμο  μιάς  λωρίδας  ανά  κατεύθυνση  και  για  ταχύτητες  των  50  χλμ.  ανά  ώρα. Ο  προϋπολογισμός  του  μελετώμενου  έργου – τμήματος  από  Νεράϊδα  μέχρι  Γέφυρα  Μέγδοβα  είναι  ύψους  15.000.000 € (14.300.000 € για  το  δρόμο  και  700.000 € για  τη  Γέφυρα). Η  Γέφυρα  Μέγδοβα  είπε  πως μελετάται  για  40  μ. μήκος  και  7 μ. πλάτος.
    Αναφερόμενη  στην  πορεία  των  Μελετών  είπε  πως, μέχρι  τον  Ιούνιο  του  2009,  είχαν  τελειώσει: οι  Προμελέτες  και  τα  Περιβαλλοντικά, οι  Αναγνωριστική  Μελέτη  Οδοποιίας, η  Αναγνωριστική  Γεωλογική  Μελέτη, η  Προκαταρκτική  Μελέτη  της  Γέφυρας  Μέγδοβα, η  Μελέτη  της  Οδού  μέχρι  το  στάδιο  της  Προμελέτης  και  τέλος  είπε  πως  (27.5.2010) εγκρίθηκε  από  τις  2  Περιφέρειες  η  Προμελέτη  Περιβαλλοντικών  Επιπτώσεων.
● Στις  25.9.2010  ανέβηκαν  πάνω  μηχανικοί  και  έκαναν  όπως  είπαν  τις  τελευταίες  μετρήσεις  για  την  σύνταξη  της  Τελικής, Οριστικής  Μελέτης  του  τμήματος.
● Στις  8.10.2010  ανέβηκαν  πάλι  μηχανικοί  και  με  συνεργείο  έστησαν  τα  περίπου  10  τσιμεντένια  κολονάκια  για  τις  μελέτες.
  ● Στις  12.10.2010  είχαμε  την  συνάντηση  στη  Λάρισα  του  Υφυπουργού  Υποδομών (πρώην  ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε) κ. Μαγκριώτη, της  Περιφερειάρχη  Θεσσαλίας  κ. Γερακούδη  και  του  Νομάρχη  Καρδίτσας  κ. Αλεξάκου  και  τις  δηλώσεις  που  στο  προηγούμενο  φύλλο  αναφέραμε.   
  ● Στις  27.10.2010  είχαμε  την  επίσκεψη  στο  Καρπενήσι  του  Υφυπουργού  Υποδομών  κ. Μαγκριώτη  και  τις  εκεί  σχετικές  δηλώσεις  που  σ’ αυτό  το  χώρο  δημοσιεύσαμε  πρίν  3  μήνες. 
   Έκτοτε  τίποτα… λόγω  μνημονίου;                  
   Οι  εκλεγμένοι  μας  σε  όλα  τα  επίπεδα  πρέπει  να  συνεχίσουν  να ενεργούν  για  την  κατασκευή  του  Παραμεγδόβιου. Άπαντες  πρέπει  να  φροντίσουμε  ώστε  να  μην  αλλάξουν  οι  αποφάσεις  που  πάρθηκαν  στη  σημαντικότερη  συνάντηση  που  έγινε  στην  ιστορία  αυτού  του  έργου, τον  Ιούνιο  του  2007, στη  θέση  όπου  θα  γίνει  η  Γέφυρα  Μέγδοβα. Τα  λόγια  του  τέως  Νομάρχη  Ευρυτανίας  κ. Κοντογιώργου  ηχούν  ακόμα  στην  ρεματιά  του  Μέγδοβα: «…ο  λαός  μας  ψηφίζει  να  δίνουμε  πρακτικές  λύσεις  στα  προβλήματά  του… αποφασίζουμε  σήμερα  εδώ  όλοι  ομόφωνα  όπως  έρχεται  ο  επαρχιακός  δρόμος  από  Καρδίτσα  μέχρι  Νεράϊδα, να  συνεχίζει  έτσι  ακριβώς  μέχρι  τη  Μαυρομμάτα… και  να  γίνει  εδώ  η  Γέφυρα… μόνον έτσι  θα γίνει  ο  δρόμος  κάποια  στιγμή… ώστε  να  υπάρξει  σύνδεση  Καρδίτσας – Αγρινίου…».  Αυτές  τις  αποφάσεις  δεν  πρέπει  να επιτρέψουμε  σε  κανέναν  να  τις  αλλάξει! Ο  δρόμος  πρέπει  κατ’  αρχήν  να  γίνει (από  το  Κράτος – το  Ελληνικό  Δημόσιο) ως  επαρχιακός  και  αν  στην  πορεία  η  κίνηση  είναι  μεγάλη  και  δεν  επαρκεί  τότε  ας  κάνουν  οι  εταιρείες  ιδιωτικό  με  τούνελ, κοιλαδογέφυρες  και  3  λωρίδες  ανά  κατεύθυνση  με  όσα  διόδια  θέλουν.