9/9/11

«Συνέντευξη με τον δάσκαλο κ. Κόκκοτο Βασίλη»

Όπως γνωρίζετε, η ελληνική παιδεία περνάει πολύ δύσκολα. Ελλείψεις δασκάλων, ελλείψεις βιβλίων, φωτοτυπίες, DVD. Σε λίγο καιρό θα υπάρχουν απεργίες. Γονείς που ανησυχούν για το μέλλον των παιδιών τους. Γενικά, ένα χάος. Με πολλές απορίες. Σε αυτό μας βοήθησε ο πρόεδρος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Αγρινίου – Θέρμου, κ. Κόκκοτος Βασίλης, που κατάγεται από την Ευρυτανία ενώ είναι και Πτυχιούχος Θεολογίας, εγκάρδιος φίλος του εφημερίου του χωριού μας. Τον ευχαριστώ πολύ για αυτήν την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη.


Spotlight: Απο τους 1200 τίτλους βιβλίων για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης ,πλην πανεπιστημίων και ΤΕΙ , λέγεται ότι είναι έτοιμοι μόνο γύρω στους 60 !! Και ότι θα πρέπει εσείς να εκτυπώνετε απο το ιντερνετ σημειώσεις και να δίνετε DVD. Πως το βλέπετε αυτό το ενδεχόμενο ; Σε τι κατάσταση βρίσκονται τα σχολεία της περιοχής ; Υπάρχει πληρότητα απο δασκάλους και εξοπλισμό ;
Β. Κόκκοτος: Δυστυχώς χιλιάδες μαθητές των Δημοτικών Σχολείων θα χάσουν ένα ολόκληρο τρίμηνο λόγω της έλλειψης βιβλίων από την τρέχουσα σχολική χρονιά. Η κ. Άννα Διαμαντοπούλου μας καλεί να καλύψουμε την έλλειψη των βιβλίων με φωτοτυπίες. Και ερωτώ. Δεν γνωρίζει η κ. Υπουργός ότι τα σχολικά ταμεία δεν έχουν ούτε μια δραχμή; Δεν γνωρίζει η κ. Υπουργός ότι ένα πολυθέσιο σχολείο π.χ. το 10ο Αγρινίου, θα χρειαστεί σε καθημερινή βάση 4000 φωτοτυπίες; Ούτε ένα υπερσύγχρονο φωτοτυπικό κέντρο δεν μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτή τη δοκιμασία. Θα ανταπεξέλθουν τα απηρχαιωμένα φωτοτυπικά μηχανήματα που υπάρχουν σήμερα στα σχολεία μας, χωρίς μάλιστα χαρτί και μελάνι;
Όσο για το ανέκδοτο με τα DVD, κανείς τους εν τέλει δεν μπορεί να καταλάβει ότι τα παιδιά μας δεν φοιτούν σε αμερικάνικα κολλέγια των Αθηνών, όπως τα δικά τους και πολλοί μαθητές ακόμα και σε Σχολεία του Αγρινίου ζουν σε παράγκες, χωρίς ρεύμα και τους υπολογιστές τους βλέπουν μόνο στις βιτρίνες των καταστημάτων; Τι να το κάνουν το DVD αυτά τα παιδιά; Μάλλον κάποιοι που κλήθηκαν να διαχειριστούν τις τύχες της ελληνικής εκπαίδευσης δεν έχουν καν αίσθηση της πραγματικότητας.
Δυστυχώς η κ. Άννα Διαμαντοπούλου με τις πράξεις της καταγράφεται στις μαύρες σελίδες της ιστορίας της εκπαίδευσης και είναι η πρώτη υπουργός μετά την πτώση της δικτατορίας που στερεί από τους μαθητές αυτό το πολύτιμο αγαθό της δωρεάν παιδείας, που είναι κεκτημένο δικαίωμα μετά από αγώνες και θυσίες των εκπαιδευτικών αλλά και της υπόλοιπης ελληνικής κοινωνίας.
Πέρσι μας καλούσαν να μην μοιράζουμε στους μαθητές μας φυλλάδια με επιπλέον ασκήσεις και να αρκούμαστε στην ύλη των βιβλίων. Φέτος μας καλούν να βγάζουμε φωτοτυπίες μέχρι τελικής πτώσεως. Φανταστείτε την ουρά των δασκάλων στο φωτοτυπικό μηχάνημα, με τον επόμενο να παρακαλάει να μην μπλοκάρει και να μην τελειώσει το μελάνι. Το λογαριασμό από αυτή την τραγική κατάσταση καλείται να πληρώσει βέβαια ο φορολογούμενος έλληνας πολίτης και φυσικά ο γονέας ο οποίος δεν θα διστάσει να πληρώσει προκειμένου το παιδί του να έχει ένα σύγγραμμα έστω και σε μορφή φωτοτυπίας.
Spotlight: Τι ακριβώς γίνεται με τα βιβλία που θα πρέπει να υπάρχουν στα χέρια των παιδιών από την επόμενη εβδομάδα ;
Β. Κόκκοτος: Τα Δημοτικά σχολεία θα χρειαστούν φέτος συνολικά 14 εκατομμύρια αντίτυπα. Ήδη στην Αιτωλοακαρνανία έχουν φτάσει ένας ή δύο τίτλοι για κάθε τάξη από τα περυσινά διαθέσιμα των κεντρικών αποθηκών τα οποία διατίθενται για λογαριασμό του 3ου Γραφείου, τα οποία δεν μπορούν να καλύψουν σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας ούτε έξι πολυθέσια σχολεία, αλλά και ούτε καν το ένα τέταρτο των μαθημάτων. Για τα υπόλοιπα έξι γραφεία του νομού καταγγέλλουμε ότι στα κέντρα διανομής βιβλίων δεν έχει παραληφθεί κανείς από τους 126 τίτλους βιβλίων που είναι απαραίτητοι για τα Δημοτικά Σχολεία. Μετά τον εξευτελισμό των Πανελλαδικών εξετάσεων την κατάργηση των μεταγραφών με αποτέλεσμα αδέλφια να σπουδάζουν σε διαφορετικές πόλεις, η παιδεία στην Ελλάδα βιώνει έναν απίστευτο εφιάλτη. Αυτόν των σχολικών βιβλίων.
Spotlight: Υπάρχουν σοβαρές μειώσεις μισθολογικά στο κλάδο σας ; Εσείς πως το ζείτε όλο αυτό ; Επιπλέον, υπάρχει πληρότητα από δασκάλους ;
Β. Κόκκοτος: Οι μισθοί των εκπαιδευτικών αγγίζουν πλέον τα όρια της πείνας, με τους συναδέλφους μας σε απόγνωση να αδυνατούν πλέον να πληρώσουν τα ενοίκιά τους, τα στεγαστικά δάνεια και να μην μπορούν να αντιμετωπίσουν τα αυξημένα έξοδα των παιδιών τους. Στην Αιτωλοακαρνανία υπάρχουν σχολεία που δεν θα ανοίξουν. Δεν έχω εικόνα αυτή τη στιγμή των προσληφθέντων σήμερα αναπληρωτών, αλλά χρειαζόμαστε με τη διαδικασία του επείγοντος τουλάχιστον 150 Δασκάλους, 80 Νηπιαγωγούς 25 Φυσικής Αγωγής, 25 Αγγλικής Φιλολογίας χωρίς να υπολογίσουμε τις άλλες ειδικότητες.
Ελπίζω μόνο να μην στείλουν τον Απρίλιο δασκάλους ειδικοτήτων όπως έκαναν την προηγούμενη σχολική χρονιά και μετά να μας κατηγορεί η κ. Υπουργός ότι είμαστε υπεύθυνοι για το χάσιμο των ωρών.
Οι καθαρίστριες των σχολείων έχουν γίνει μπαλάκι μεταξύ του Ε.Ι.Ν και των Ενιαίων Σχολικών Επιτροπών Παιδείας των Δήμων. Κανείς δεν ξέρει ποιος θα τις προσλάβει και πότε. Δεν τους έχει ακόμη καταβληθεί το 70% των περυσινών αποδοχών. Οι επιδημίες και οι μολύνσεις ελλοχεύουν πάνω από τα κεφάλια των παιδιών μας.
Φαίνεται ότι διανύουμε τις τελευταίες μέρες της μεγάλης κατάκτησης της ελληνικής κοινωνίας αυτής της δωρεάν παιδείας.
Spotlight: Ποιες είναι οι προτάσεις και τι σκοπεύετε να κάνετε από εδώ και πέρα ;
Β. Κόκκοτος: Ερχόμενος στα συνδικαλιστικά του κλάδου μας θα πρέπει να πω ότι οι τελευταίες νέες οριζόντιες περικοπές στις αποδοχές των εκπαιδευτικών, των χειρότερα αμειβόμενων εργαζόμενων του δημόσιου τομέα, αποτελούν τη σταγόνα που έκανε το ποτήρι της αγανάκτησης να ξεχειλίσει. Έτσι την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου έχουμε 24ωρη , προειδοποιητική, απεργιακή κινητοποίηση και πραγματοποίηση συλλαλητηρίου στο Υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι, στις 12:00 το μεσημέρι της ίδιας ημέρας.
Οι θέσεις μας και τα αιτήματα όπως διαμορφώθηκαν στην τελευταία Γ.Σ. του κλάδου έχουν ως εξής:
1) Δαπάνες για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. ,2) Την Άμεση κατάργηση του μνημονίου και του μεσοπρόθεσμου προγράμματος. 3) Κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων. ,4) Κατάργηση του Ν.3848/2010. ,5) Άμεση χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τον κρατικό προϋπολογισμό, 6) Ολοήμερο σχολείο σύμφωνα με τις θέσεις του κλάδου. ,7) Ολοήμερο Σχολείο για όλα τα παιδιά ανεξάρτητα αν εργάζονται και οι δυο γονείς. Ανάκληση των εγκυκλίων του Υπ. Παιδείας. ,8) Προσλήψεις αναπληρωτών για κάλυψη όλων των κενών στα σχολεία. ,9) Όχι στην κατάργηση των Διδασκαλείων και της Μετεκπαίδευσης. ,10) Εισαγωγική επιμόρφωση πριν την έναρξη των μαθημάτων, πρόγραμμα επιμόρφωσης για όλους τους εκπαιδευτικούς, 11) Διορισμούς στην Ειδική Αγωγή, άμεσα - Ενιαίο Πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών στην Ειδική Αγωγή ίδιο με αυτό που ισχύει και για τη γενική ,12) Δίχρονη προσχολική Αγωγή. ,13) Δημιουργία πολυθέσιων Νηπιαγωγείων - Σύσταση θέσης Διευθύντριας. ,14) Να μετακινούνται εντός ΠΥΣΠΕ κατά προτεραιότητα οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων της Π.Ε. και μετά να διατίθενται και να τοποθετούνται από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. 15) Ενιαίο μισθολόγιο που θα αναβαθμίζει οικονομικά τον εκπαιδευτικό και θα αντιμετωπίζει ισότιμα εργαζομένους των ίδιων προσόντων. ,16) Καμιά μείωση μισθών και να επιστραφούν ο 13ος και ο 14ος μισθός καθώς και οι απώλειες από τις περικοπές του 2010.